۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

نیمه شعبان


  • دوباره همه از تو می گویند و می شنوند؛
    شیرینی نام تو و شهدِ یادت به کامها می نشیند؛
    دوباره طاقها برای نصرتِ تو قد علم می کنند؛
    کاغذهای رنگی به شاد باش تو در باد می رقصند؛
    دوباره همه دیوارهای شهر با سرانگشتانِ احساس چراغان می شود.
    اما … کاش گفتن و شنودن از تو سهم همه ثانیه ها باشد و یادآوریت همه دقایق را پر کند و خدمت به تو انگیزه همه حرکتها شود! کاش سینه مان صندوق صدقهای شود و قلبمان سکه‌ای نذر سلامتت! کاش دردمان همیشه با توسل به تو آرام گیرد و دستمان جز به دعا برای تو به آسمان نرود،
    کاش انتظار تو زنگی باشد که از نافرمانیت بازمان دارد!
    کاش حال و هوای همیشه دلمان به رنگ نیمه شعبان باشد…
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان


حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم"؛ به همین جهت روز عاشورا وقتی اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین چهره به آسمان گرفت و گفت «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه...».

حضرت علی اکبر علیه السلام اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. سخنان و فداکاریهای وی نیز به خوبی مؤید این مطلب است.

جوان، محتاج اسوه و الگوست. اسوه و الگوی جوان، باید جوان باشد؛ تا فضایل و کمالات این جوان دست یافتنی و ملموس باشد.

قرآن برای زندگی بشر، اُسوه و الگو معرفی می کند؛ «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه». اگر پیامبر و سبک زندگی نبوی اسوه و الگوست، هر شخص و سبک دیگری اگر بخواهد اسوه و الگو باشد، باید رنگ و بوی پیامبر را داشته باشد و «اشبه الناس خلقاً خُلقاً و منطقاً برسول الله» باشد.

امام حسین علیه السلام حضرت علی اکبرعلیه السلام را عصارة بنی هاشم و شبیه ترین مردم به پیامبر صلی الله علیه وآله دانسته، فرمود هر وقت دلمان برای رسول الله تنگ می شد، مشتاق زیارت علی اکبر می شدیم و زیارت و ملاقات علی اکبر علیه السلام بود که دلمان را در فراق پیامبر صلی الله علیه وآله تسلی می بخشید.

پس اگر کسی شیفتة جمال و کمال پیامبر صلی الله علیه وآله است، می تواند از رخسار و فضایل علی اکبر هم به پیامبر صلی الله علیه وآله برسد.


برگرفته از : پایگاه اطلاع رسانی حوزه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درباره معدن یورت

 معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در شرق استان گلستان در 90 کیلومتری گرگان قرار دارد. سهامداران این شرکت علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند. بر اساس سندی که از گزارش هیئت مدیره معدن یورت منتشر شده است، سه نفر از پنج سهامدار معدن زغال سنگ زمستان یورت وابسته به «گروه مالی مهر اقتصاد» و از وابستگان نهاد بسیج مستضعفان هستند. این بانک در سال ۱۳۷۲ شمسی با نام مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان تأسیس شده است و هم‌اکنون زیرمجموعه بنیاد تعاون بسیج است.
گفته می‌شود تا اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مجموعاً بیش از ۵۰۰ کارگر در آن کار می‌کرده‌اند. طول تونل این معدن حدود دو کیلومتر است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تسلیت به معدنچیان


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش در حادثه‌ی دلخراش معدن گلستان را تسلیت گفتند و تأکید کردند: لازم است همه‌ی اقدام‌های ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حادثه‌ی دلخراش و مصیبت‌بار معدن در گلستان که به جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش و رنج‌دیده و گرفتاری جمعی دیگر از آن عزیزان انجامیده است، اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد. لازم است همه‌ی اقدامهای ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. حادثه بسیار تلخ است و امیدواریم خداوند نظر عنایتی بفرماید. به خانواده‌های همه‌ی آن عزیزان تسلیت میگویم و برای آنان صبر و آرامش و برای گرفتاران فرج الهی را مسألت میکنم. تلاش دستگاههای گوناگون مأجور است، هر چه میتوانند این تلاش را افزایش دهند.
سیّدعلی خامنه‌ای 
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

همایش توجیهی کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرستان دماوند

همایش توجیهی و آموزشی کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و کاندیداها در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند در این همایش اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های دموکراسی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به شکل‌گیری آن‌ها توسط مردم داشت.

وی افزود: رای مردم در تعیین سرنوشت کشور تعیین‌ کننده است؛ لذا برخی تصمیمات از اراده مردم نشات می‌گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: مسئله قابل توجه این است که مردم بتوانند به درستی در این مشارکت حضور یابند و ما نیز با احترام، اراده مردم را تمکین می‌نماییم.

محمودی فرد تاکید کرد: چند محور کلی در بحث انتخابات حایز اهمیت است که مهم‌ترین آن‌ها، ارائه شعارها و وعده‌هایی است که به اجرایی شدن آن اطمینان کامل دارید؛ زیرا وعده‌های بی‌سرانجام، موجب دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر، درنظرگیری توانمندی و پتانسیل موجود در شهر یا روستا است؛ چرا که کاندیدا با ارزیابی شرایط موجود می‌توانند وعده‌هایی به مردم دهند که قابلیت اجرا داشته باشد.

محمودی فرد گفت: از دیگر مسایل مورد بحث، رعایت حق سایر کاندیداست؛ چرا که همه افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند، از فیلترهای مختلف اجرایی و نظارت عبور کرده‌اند؛ بنابراین کاندیدا باید با حفظ اخلاق اقدام به تبلیغات نمایند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که با توجه به انتخابات دوره‌های پیشین، شاهد کمترین میزان تخلفات اعم از خرید و فروش رای و یا سایر جرایم در سطح شهرستان دماوند بوده‌ایم و امیدواریم که همچنان شاهد برپایی انتخابات پرشور در این شهرستان باشیم.


برگرفته از پایگاه خبری تارود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

روز معلم

انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جا است. مطهری انسانی بود که در محضر معلمان و استادان بزرگ حوزه علمیه قم فقه، اصول، کلام، فلسفه و عرفان آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد. او انسانی وارسته و دردمند بود. دغدغه اصلی او پالایش دین از کجی ها و انحرافات بود و در این راه از تیر بدخواهان و کج اندیشان نهراسید. مطهری با کوله باری از اندیشه های ناب و اصیل اسلامی وارد محیط پرمخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلام ناب و حقیقی دفاع کرد. او هم در مقابل روشنفکران غرب زده ایستاد و هم در مقابل انسان های متحجر که از دین و مقتضیات زمان خویش آگاهی نداشتند.
روز معلم بهانه خوبی برای تشکر از همه معلمینی است که بی هیچ چشمداشتی سعی در پایه گذاری نسلی خردمند دارند. آنهایی که با از خودگذشتگی ، روزهای روشن فردا را رقم میزنند
روزتان مبارک

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

امام سجاد علیه السلام

پروردگارا آنچه را که شیطان به قلب من القا می کند که تمناها و پندارهای باطل و حسد بر خلق است ، تو بدل گردان به تذکر عظمت و تفکر در قدرت ، و تدبیر در محو دشمنان خویش قرارده
و آنچه که خواهد بر زبانم جاری شود از فحش و لغو و بدگوئی و ریختن آبروی مردم ، و یا شهادت دادن باطل و غیبت از مومنی غایب یا بدگوئی به مومنی حاضر ، یا مانند اینگونه آفات و معاصی زبانم را بدل گردان به ذکر و حمد و ثنای خود و استغراق در ستایش حضرتت و اعتراف به احسان و نعمات بی پایانت

فراز سیزده از دعای بیستم 

پی نوشت: گاهی هم شده سری به صحیفه سجادیه بزنیم که در زبان دعا، راه زندگی به ما نشان میدهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روز جهانی کار و کارگر

امروز برای تو جنبه دیگری از زندگی است که با پینه های شریف دستانت، با هر شغلی که داری، در آستانه بالندگی بِایستی و خیاط عشق، لباسِ نمونه فخر را بر قامت رعنایت  دوزد. آنجا که دست های روشنگر تو، یک حکایت جوان باشد، آینده باید با کلی عزت به هدف پیوند بخورد. اصلاً کدام بهاری سرفرازتر از اینکه دلت جوان مانده است و هنوز کار و تولید در هر کشوری بدست کارآفرینان و کارگران انجام می پذیرد و این دو قشر را می توان مکمل هم در امر تولید دانست که به منزله دو بال و بازوی تکمیل کننده هم عمل می کنند و با تولید و انجام کار در عرصه های مختلف بستر رفاه و آسایش را برای آحاد جامعه فراهم می نمایند . کارآفرینان و یا همان کارفرمایان با اندیشه و فکر و ایده خود صنعت و حرفه ای را شروع و کارگران عزیز به کمک آنان آمده، کار را ادامه و به سرمنزل مقصود می رسانند، بنابراین هر دو در به ثمررساندن و تولید محصول نهایی شریک هستند که هم اجر دنیوی و هم اجر اخروی دارد. 

اصل زحمت و تلاش این دو گروه فعال جامعه، تولیداتی است که در جهت خودکفایی و تامین نیازهای افراد جامعه به بازار عرضه می شود که این خدمات واقعاً افتخار مردم آن کشور محسوب می شو همدلی و همزبانی بویژه در سالی که به همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نام نهاده شده است، زمینه ساز ایجاد فرهنگ صحیح و غنی کار در جامعه اسلامی شود و راه را برای ایجاد یک جامعه اسلامی خلاق و فعال و الگو برای سایر ملل مبدل سازد.  همه افراد جامعه مشغول فعالیت و کار هستند و بنوعی می توان همه را کارگر نامید. اما گروهی هستند که فعالیت بیشتری در راه سازندگی ایران عزیز اسلامی دارند که در واقع به آنان کارگر اطلاق می شود که انتظار می رود در چنین زمان سخت و طاقت فرسا هم دوش کارآفرینان و سرمایه گذاران عرصه کار و تولید، تلاشهای خود را استمرار بخشیده و انشاء ا... تعالی راههای سخت را هموار نمود،تا آبادانی میهن عزیز فراهم شود.

حرف اخر
کارگران این قشر زحمتکش که سرمایه اصلی توسعه کشور هستند را نباید فراموش کرد. پس بایدبه این همه توانمندی‌ها ارج نهیم.
روزکارگر را به شما عزیزان تبریک عرض نموده وآرزوی سعادت وخوشبختی برایتان از ایزدمنان خواهانم
ارادتمندشما علی اکبرحاجی زاده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عباس زینب(س)

اغراق نیست اگر بگویم که بعد از شهادت مادرم، هیچ چیز مرا به اندازه تولد تو خوشحال نکرد. با ذوق و شوقی که در وصف نمی گنجد، قنداقه تو را پیش پدرم بردم و گفتم: خدا به ما پسر داده است.

پدر خندید. تو را گرفت و غرق بوسه کرد و در گوشهایت اذان و اقامه گفت. پدر از ما پرسید: برای اسمش چه فکری کرده اید؟ مادر گفت: اختیار همه ما به دست شماست. «عباس» را پدر فرمود برای اینکه می خواست شیر دژم باشی و از بیشه آل الله حفاظت کنی و خاطره عمویش عباس را هم زنده نگه داری. «ابولفضل» را هم پدر کنیه بخشید. برای اینکه می خواست تو پدر همه خوبی ها و برتری ها باشی. من خودم شاهد بودم که پدر - علم را به تو نمی آموخت _ بلکه علم را چون پرنده ای که غذا در دهان جوجه اش می گذارد، در کامت می گذاشت. «سقا» را هم او لقب داد و در پاسخ به سوال بهت آلود من، اشاره کرد به کربلا...اما ماه بنی هاشم را فقط پدر نگفت، هرکس که روی ماه تو را دید، گفت. طلوع چهره ات در شب سیاه، ناخودآگاه، سکه ماه را از رونق می انداخت. همه ما مدام در کار تعویذ و تصدیق بودیم برای تو که مبادا چشم زخمی روی ماهت را بیازارد.

وقتی که ماه باشی، پلنگ ها هم خودشان را به بلندی می رسانند و به طمع چنگ انداختن بر صورتت جست و خیز می کنند. وقتی قمر بنی هاشم باشی، شمر هم برایت امان نامه می آورد...

بخشی از کتاب : سقای آب و ادب نوشته سید مهدی شجاعی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

امام حسین علیه السلام

از امام صادق علیه السلام به شرح ذیل است: «کلنا سفن النجاة لکن سفینة جدی الحسین (علیه السلام) اوسع و فی لجج البحار اسرع» (بحار الانوار، ج 26، ص 322) : همه ی ما اهل بیت، کشتی  های نجات هستیم ولی کشتی جدم حسین علیه السلام گسترده  تر و در دل دریاها (و موج های خروشان) باشتاب  تر و سریع  تر است.
تعبیر "کشتی" با اشاره به طوفان نوح و کشتی حضرت نوح علیه السلام می باشد. پس اگر شدت بلاهای زمینی و آسمانی، مادی و معنوی، به حد طوفان نوح نیز باشد، بی تردید کسانی که سوار کشتی "ولیّ الله" شده  اند، به "امرُ الله" مصون مانده و نجات می  یابند.
بنابر این ائمه اطهار علیهم السلام، برای بشری که همیشه در معرض طوفان ها و سیلاب های نابود کننده قرار دارند، نقش کشتی نجات «سفینة النّجاة» را دارند.

چه کسی سوار بر کشتی می شود؟

انسان در ساحل آرام سوار کشتی نجات نمی شود، بدیهی است که اگر انسان در معرض سیل و سونامی و امواج خروشان نباشد، سوار بر کشتی نجات نمی شود؛ می فرماید: وَ إِذَا مَسَّ الْانسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائمًا ...: چون به آدمى گزندى رسد، چه بر پهلو خفته باشد و چه نشسته یا ایستاده ما را به دعا مى خواند.... (سوره یونس، آیه 12) و بدیهی است که قرار است کشتی نجات، انسان را به مقصدی که سالم و دور از این مخاطره هاست برساند.
مقصد این کشتی، خداوند است و حرکتش از یک سو دور شدن از مُهلکات و از سویی نزدیک شدن به آرامش و سعادت است؛ با  نام خدا حرکت می کند و با نام خدا به مقصد می رسد: «وَقَالَ ارْکَبُواْ فِیهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ» (هود، 41) و (نوح) گفت: به نام خدا سوار کشتى شوید که رفتن و ایستادنش به نام او است، چون پروردگار من آمرزنده و مهربان است.

برگرفته از :  امام حسین برای همه کشتی نجات است

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰